دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
صلح میرزایی در نشست تبیینی شهید رئیسی به مثابه رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین صلح میرزایی با بیان اینکه انتخابات پیش رو واقعا لیلةالقدر ملت ما است، گفت: گاهی یک رفتار اشتباه و کوتاهی باعث می شود چندین سال ما را به عقب بیندازد؛ گناه اجتماعی عقوبت اجتماعی دارد و اینگونه نیست فقط کسانی که دخیل در آن گناه و ظلم باشند دچار مشکل شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست تبیینی با موضوع «شهید رئیسی به مثابه رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی» شب گذشته با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سعید صلح‌میرزایی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، در مسجد امام حسن عسکری (ع) پردیسان قم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سعید صلح‌میرزایی با بیان اینکه شهید رئیسی تراز ریاست جمهوری بالا برد گفت: در برهه ای در کشورمان افول حکمرانی اسلامی را داشتیم و مبتلا به کسانی شده بودیم که گرایش های غرب گرایانه داشتند و الگوهای اداره کشور را از کسانی می گرفتند که دشمنان کشور و انقلاب بودند.

وی بیان کرد: تشییع با شکوه شهید رئیسی و همراهان عزیزش همانطور که رهبر عزیزمان فرمودند باعث شد بار دیگر نشان دهد که ملت ایران آرمان های انقلاب و اسلام را دوست دارد و اگر موقعی دلسردی ایجاد می شود به دلیل فاصله گرفتن از آرمان ها و شعارهای اساسی انقلاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند در قرآن می فرماید: «ایمان و عمل صالح باعث می شود محبت در دل مومنین ایجاد شود.» گفت: عمل صالح یک رئیس جمهور با یک فرد ساده اجتماعی تفاوت دارد و ایمان و عمل صالح یک مسئول باعث می شود در دل مومنین محبت ایجاد شود.

وی ادامه داد: ویژگی شهید رئیسی این بود که عمل صالح را متناسب با یک حکمران اسلامی انجام داد و رفتار این شهید بزرگوار مانند تلاش مخلصانه و خستگی ناپذیری، در یک دستگاه معرفتی چارچوب بندی شده بود.

حجت الاسلام و المسلمین صلح‌میرزایی گفت: همانطور که مکتب شهید سلیمانی در دل مکتب امام خمینی (ره) تشکیل شده بود حالا می توانیم مکتبی به نام مکتب شهید رئیسی تعریف کنیم که در ذیل کلان مکتب معمار کبیر انقلاب تبیین شده است که چیزی جزء مکتب اسلام ناب نیست.

وی بیان کرد: علاقه شهید شهید برای رفتن به همه نقاطی که ممکن است و رسیدگی به مردم روستا نشین و نشستن پای حرف مردم در مکتب اسلام نامش مکتب تکریم مردم است.

سخنران مراسم با بیان اینکه انتخابات پیش رو واقعا لیله القدر ملت است گفت: گاهی یک رفتار اشتباه و کوتاهی باعث می شود چندین سال ما را به عقب بیندازد؛ گناه اجتماعی عقوبت اجتماعی دارد و اینگونه نیست فقط کسانی که دخیل در آن گناه و ظلم باشند دچار مشکل شوند.

وی تصریح کرد: تا 8 تیر ماه زمان کمی باقی مانده است و آنقدر این زمان ارزشمند است که می ارزد کارهای خود را رها کنیم و وارد میدان تبیین شویم تا کسی بر دستگاه اجتماعی ما مسلط نشود که دعاهای ما مستجاب نگردد.

حجت الاسلام و المسلمین صلح‌میرزایی با بیان اینکه در طول تاریخ افراد کمی هستند که شهادتشان اینگونه حال و هوای مردم را تغییر دهد گفت: اگر می خواهیم به این شهید به مثابه رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی نگاه کنیم اول باید دستگاه فکری او را بشناسیم.

وی ادامه داد: شهید رئیسی پایبند به توحید بود و از توحید فهمیده بود که باید نفی اطاعت طاغوت شود همان چیزی که به آن استقلال می گوییم و به شدت به دنبال این بود که نرم افزار اداره کشور یک نرم افزار اسلامی شود.

این استاد حوزه با بیان اینکه میراث شهید رئیسی در اختیار ما قرار گرفته است گفت: هر کدام از طلاب یک مجاهد تبیینی هستند و الان در زمانه ای قرار گرفته ایم که به برکت خون این شهید ملت ما آمادگی دارد یکی از بهترین انتخاب های خودش را انجام دهد و هر کدام از طلاب می توانند به تعبیر مقام معظم رهبری مانند چراغی اطراف خود را روشن کند.

وی بیان کرد: الان دل های مردم آماده پذیرش حرف حق است و از سوی دیگر مزدوران دشمن آماده هستند حرارت محبتی که شهید راه خدمت در دل ها ایجاد کرده است را سرد کنند و از همان ساعات اولیه خبر شهادت، شبهاتی را شروع کردند و برای آنها به صرفه است شوری که در دل های ما هست زوتر به سردی بگراید.

حجت الاسلام و المسلمین سعید صلح‌میرزایی گفت: باید ملاک هایی که این شهید بزرگوار را تبدیل به شهید رئیسی کرد سر دست گرفته شود و نباید در رقابت های انتخاباتی اخلاق انتخاباتی رئیس جمهور شهید فراموش شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha